Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurhuis lekt een beetje, direct vervangen of niet?
#1
Het stuurhuis van mijn 74-er is een beetje lek. Bij de koop zit een vervangend stuurhuis. 
* een beetje lek: als de keef een nachtje gestaan heeft liggen er wat zwarte oliedruppels

Twee vragen;
- is het vervangen erg moeilijk? En zijn er zaken waar ik op moet letten? En of/ alvast nieuw moet kopen? (ik denk dan aan pakkingen, rubbers etc.)
- is het schadelijk om nog even door te rijden of kan dat niet direct kwaad?
Antwoord
#2
Is het zeker je stuurhuis?
Hangt er ook "olie" aan het stuurhuis?

En om je gerust te stellen nee is niet levens bedreigend zolang je stuurhuis goed werkt.
In je stuurhuis zit eigenlijk een soort van vet. maar door ouderdom gaat dit vet vocht verliezen en dat komt er dan al een soort van olie uit gedrupt.

Vervangen is wel even wat werk maar met het juiste gereedschap is dit wel te doen.
Hou er wel rekening mee dat na vervanging je stuur wat scheef kan staan en je kever zelfs even beter opnieuw uitgelijnd moet worden.
Als je er aan begin dan wil ik je wel wat meer vertellen hoe en wat maar daar heb ik nu even geen tijd voor.
Antwoord
#3
Dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen, want ik heb de kever nog niet thuis  Dodgy 

Ik was wat voorbarig met mijn vraag misschien, maar de vorige eigenaar heeft er een extra stuurhuis bij en vertelde waarom. En er lag wat olie onder de auto.
Er zat een druppel aan het stuurhuis. 

Ik weet meer als hij hier thuis is. Dan zal ik de plannen daarop baseren. 

In ieder geval goed om vooraf te weten waar ik aan toe ben. Dankjewel!!  Idea
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)